Δεν θέλουμε ένα εθνικιστικό κίνημα όπου οι πολίτες θα αδιαφορούν η θα το παρακολουθούν έντρομοι
Και όταν δεν αδιαφορούν να το χρησιμοποιούν σύμφωνα με τις ανάγκες τους.
Θέλουμε ένα εθνικιστικό κίνημα όπου οι πολίτες θα το θαυμάζουν, θα συμμετέχουν, θα δημιουργούν και θα οραματίζονται ένα καλύτερο ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΥΡΙΟ μαζί μας

Κυριακή 20 Ιανουαρίου 2013

Τα 19+1 χτυπήματα που έριξαν νοκ άουτ τους ιδιοκτήτες Ι.Χ.


Με τρία τσουχτερά χαράτσια, δύο αυξήσεις στον ΦΠΑ, τρεις αυξήσεις στον Ειδικό Φόρο Καυσίμων και στα τέλη κυκλοφορίας και με τεκμήρια- παγίδα για τους ιδιοκτήτες Ι.Χ. οι κυβερνήσεις από το 2009 μέχρι σήμερα κατάφεραν να «γκρεμίσουν» την αγορά αυτοκίνητου στην Ελλάδα και να τρελάνουν τους καταναλωτές.Παράλληλα κατάφεραν να κυκλοφορούν οι Έλληνες (όσοι κυκλοφορούν ) με αυτοκίνητα πόλης χιλιαράκια ρισκάροντας την ζωή τους και άλλοι με ασυντήρητα οχήματα βάζοντας σε κίνδυνο και την ζωή των υπολοίπων

Μέσα σε λιγότερο από τρία χρόνια το Ι.Χ. αυτοκίνητο δέχτηκε συνολικά 20 χτυπήματα, με αποτέλεσμα ο αριθμός έκδοσης νέων αδειών να μειώνεται με ρυθμό πάνω από 40% σε ετήσια βάση, με επώδυνες συνέπειες στον τζίρο των επιχειρήσεων και στην απασχόληση.

Το 2009 η τότε κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, με υπουργό Οικονομικών τον Γιάννη Παπαθανασίου, έδωσε κίνητρα για να αγοράσει ο κόσμος αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού (μειώθηκαν 50% τα τέλη ταξινόμησης), αλλά στη συνέχεια κάποιοι άρχισαν να τους εκδικούνται αυξάνοντας αρχικά τα τέλη κυκλοφορίας το 2010 και το 2011.

Από το 2009 μέχρι σήμερα οι κυβερνήσεις «ξεζουμίζουν» φορολογικά τους ιδιοκτήτες των Ι.Χ. με διάφορα «τεχνάσματα», αποκορύφωμα των οποίων είναι ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης, που θα επιβάλλεται αδιακρίτως από φέτος σε όποιον έχει Ι.Χ. πάνω από 1.900 κυβικά.

Μεγάλοι χαμένοι από το νέο φόρο πολυτελούς διαβίωσης θα είναι και οι ιδιοκτήτες πετρελαιοκινήτων Ι.Χ οι οποίοι επέλεξαν τα συγκεκριμένα μοντέλα μεγάλου κυβισμού για να εκμεταλλευτούν το συγκριτικά χαμηλότερο κόστος του καύσιμου και τα χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας.

Η καταιγίδα των φόρων αναλυτικά περιγράφεται ως ακολούθως:

1. Ιούλιος 2009: Επιβολή ειδικού ετήσιου φόρου στα κυκλοφορούντα αυτοκίνητα πλέον των 1.929 cc.
2. Αύγουστος 2009: Επαναφορά πλήρους τέλους ταξινόμησης.
3. Σεπτέμβριος 2009: Αλλαγή τρόπου υπολογισμού τελών κυκλοφορίας / κύμανση με βάση τις ευρωπαϊκές τιμές.
4. Νοέμβριος 2009: Αυξήσεις στα ποσά των τελών κυκλοφορίας.
5. Νοέμβριος 2009: Διακοπή της απόσυρσης.
6. Φεβρουάριος 2010: 1η αύξηση ΕΦΚ καυσίμων.
7. Μάρτιος 2010: 1η αύξηση ΦΠΑ σε 21%.
8. Μάρτιος 2010: 2η αύξηση ΕΦΚ καυσίμων.
9. Μάρτιος 2010: Επιβολή φόρου πολυτελείας στην αγορά καινούργιων αυτοκινήτων.
10. Απρίλιος 2010: Επιβολή τεκμηρίων από τη χρήση των αυτοκινήτων, αρκετά υψηλότερων από το κόστος χρήσης.
11. Απρίλιος 2010: Επιβολή φορολογητέου εισοδήματος από τη χρήση εταιρικού αυτοκινήτου.
12. Απρίλιος 2010: Κατάργηση πλήρους έκπτωσης (κατά 100%) στα μισθώματα ενοικίασης αυτοκινήτων.
13. Μάιος 2010: 2η αύξηση ΦΠΑ σε 23%.
14. Μάιος 2010: 3η αύξηση ΕΦΚ καυσίμων.
15. Μάιος 2010: 2η αύξηση φόρου πολυτελείας.
16. Σεπτέμβριος 2010: Νέα, υψηλότερα τέλη κυκλοφορίας, παράλληλα με την ενσωμάτωση του ειδικού ετήσιου φόρου.
17. Ιούλιος 2011: Αύξηση / διπλασιασμός των ήδη υψηλών τεκμηρίων.
18. Ιούλιος 2011: Αύξηση των τελών κυκλοφορίας.
19. Ιούλιος 2011: Επιβολή έκτακτης εισφοράς στα κυκλοφορούντα αυτοκίνητα άνω των 1.929 cc.
20. Ιανουάριος 2013: Επιβάλλεται ειδική εισφορά πολυτελούς διαβίωσης στα Ι.Χ. άνω των 1.929 cc.

Η παγίδα που στήθηκε στους ιδιοκτήτες των Ι.Χ αποτυπώνεται ανάγλυφα στις δηλώσεις του πρώην υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών Γιάννη Παπαθανασίου, που τον Μάιο του 2009 ανακοίνωσε τη μείωση των τελών ταξινόμησης και λίγες εβδομάδες αργότερα (μόλις δηλαδή έτρεξαν όλοι να αγοράσουν φθηνότερα Ι.Χ.) επανέφερε το τέλος ταξινόμησης. Τον Ιούλιο του 2009 δήλωνε από τα έδρανα της Βουλής: «Επρεπε να επαναφέρουμε τον φόρο. Κανείς δεν μπορεί να κατηγορήσει την κυβέρνηση ότι με το μέτρο του τέλους ταξινόμησης πλήττονται τα χαμηλά και μεσαία στρώματα. Πάρτε το ως μία επιπλέον αύξηση των τελών στα μεγάλα κυβικά».

Οι φόροι-φωτιά που επιβάλλονται στην αγορά και τη χρήση του αυτοκινήτου αλλά και οι απανωτές αυξήσεις στη φορολόγηση των καύσιμων και των τεκμηρίων έχουν κάνει άπιαστο το όνειρο του κάθε Ελληνα να έχει δικό του όχημα για να μετακινούνται αυτός και η οικογένειά του.

Ο «τσουχτερός» ΦΠΑ 23% στην αγορά των Ι.Χ., ο φόρος πολυτελείας, που επιβάλλεται και σε απλά αμάξια, τα τεκμήρια για τα Ι.Χ. που αυξήθηκαν δύο φορές τα τελευταία χρόνια, τα τέλη κυκλοφορίας που αυξάνονται σταθερά κάθε χρόνο, ακόμα και οι φόροι των εταιρικών αυτοκινήτων, έχουν οδηγήσει σε απόγνωση τους υποψήφιους αγοραστές και έχουν γονατίσει τους κατόχους αυτοκίνητων, που τρέχουν άρον άρον να παραδώσουν τις πινακίδες στην Εφορία. Γιατί και... ακίνητο να μείνει το αυτοκίνητο στοιχίζει πολλά στο οικογενειακό πορτοφόλι!

Σημειώνεται ότι πέραν από τον ΦΠΑ που προστίθεται ποσοστιαία στην τιμή του αυτοκινήτου, υπάρχει και ο Ειδικός Φόρος Ταξινόμησης, ο οποίος σε ορισμένες περιπτώσεις αυξάνει ακόμα και 50% την τελική τιμή του αυτοκινήτου. Αυτά βέβαια ίσχυαν πάντα!

Το μεγάλο σφυροκόπημα για τους ιδιοκτήτες Ι.Χ. έγινε με την αύξηση των τεκμηρίων 2011. Ανάλογα με τον κυβισμό φτάνει μέχρι και το 71%! Σύμφωνα με όσα ισχύουν σήμερα, για τα αυτοκίνητα μέχρι 1.200 κυβικά εκατοστά το τεκμήριο είναι 4.000 ευρώ. Για αυτοκίνητα μεγαλύτερα των 1.200 κυβικών εκατοστών προστίθενται 600 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά μέχρι τα 2.000 κυβικά εκατοστά. Για αυτοκίνητα μεγαλύτερα των 2.000 κυβικών εκατοστών προστίθενται 900 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά και μέχρι 3.000 κυβικά εκατοστά και για αυτοκίνητα μεγαλύτερα από 3.000 κυβικά εκατοστά προστίθενται 1.200 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά.

Εκτός των παραπάνω, η κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου επέβαλε: φόρο πολυτελείας στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα Ι.Χ. με τιμολόγιο αγοράς άνω των 16.000 ευρώ και στα καινούργια με εργοστασιακή αξία άνω των 20.000 ευρώ.

Πως απαξιώνονται τα μεταχειρισμένα

Την περασμένη Παρασκευή αργά το βράδυ ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας κατέθεσε στη Βουλή τον φόρο πολυτελείας που θα επιβαρύνει ιδιοκτήτες Ι.Χ. πάνω από 1.929 κ.εκ. και ηλικίας έως 10 ετών από το 2013 και μετά. Επιβάλλεται με συντελεστές 5% και 10% επί της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης (στο τεκμήριο δηλαδή), βεβαιώνεται με τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος, ενσωματώνεται στο εκκαθαριστικό και εξοφλείται όπως ο φόρος εισοδήματος κάθε χρόνο.

Υπολογίζεται ότι περισσότεροι από 100.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων τέτοιου κυβισμού τώρα δεν μπορούν να τα πουλήσουν. Παράλληλα ακόμη κι αν καταθέσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας τους, δεν πρόκειται να γλιτώσουν τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης, ο οποίος θα είναι ανάλογος των μηνών που κράτησαν το αυτοκίνητό τους σε κυκλοφορία εντός του 2013.

Επίσης η επιβολή του φόρου απαξιώνει δεκάδες χιλιάδες μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που έχουν στην κατοχή τους έμποροι αυτοκινήτων, οι οποίοι αναμένεται να γράψουν ζημιές εκατομμυρίων, καθώς θα τα διαθέσουν πολύ κάτω από τις τιμές απόκτησής τους...


Στέλιος Κράλογλου
από εφημερίδα Δημοκρατία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ομάδα του Κοινού Παρονομαστή δίνει την ευκαιρία στον καθένα να εκφραστεί ελεύθερα χωρίς ύβρεις και προσωπικές αντιπαραθέσεις
Οι απόψεις, θέσεις του συγγραφέα- αρθρογράφου δεν υιοθετούνται απαραίτητα από την συντακτική ομάδα του Κοινού Παρονομαστή
Σχόλια που δεν θα είναι σύμφωνα με το πνεύμα της ομάδος διαχείρισης δεν θα προβάλλονται
Ομάδα Κ.Π