Δεν θέλουμε ένα εθνικιστικό κίνημα όπου οι πολίτες θα αδιαφορούν η θα το παρακολουθούν έντρομοι
Και όταν δεν αδιαφορούν να το χρησιμοποιούν σύμφωνα με τις ανάγκες τους.
Θέλουμε ένα εθνικιστικό κίνημα όπου οι πολίτες θα το θαυμάζουν, θα συμμετέχουν, θα δημιουργούν και θα οραματίζονται ένα καλύτερο ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΥΡΙΟ μαζί μας

Τρίτη 8 Ιανουαρίου 2013

Η καλλιέργεια της φιλοπατρίας και της ελευθερίας στην διαχρονική ελληνική οικογένεια



Λάμπρος Κ. Σκόντζος Θε­ο­λό­γος–Κα­θη­γη­τής

Ἡ ἑλ­λη­νι­κὴ ψυ­χο­σύν­θε­ση εἶ­ναι ἄρ­ρη­κτα ζυ­μω­μέ­νη μὲ τὶς ἀ­ξί­ες τῆς φι­λο­πα­τρί­ας καὶ τῆς ἐ­λευ­θε­ρί­ας. Ἀ­πὸ τὰ πα­νάρ­χαι­α χρό­νια ὁ Ἕλ­λη­νας εἶ­χε ἀ­να­γά­γει ὡς ὑ­πέρ­τα­τη ἀ­ξί­α τὴν ἀ­γά­πη γιὰ τὴν Πα­τρί­δα του, ἡ ὁ­ποί­α συν­δυ­ά­ζον­ταν μὲ τὴν ἐ­ξί­σου με­γά­λη ἀ­γά­πη του γιὰ τὴν ἐ­λευ­θε­ρί­α. Ὁ μο­να­δι­κὸς στὸν κό­σμο ἑλ­λη­νι­κὸς χῶ­ρος ἀ­πο­τε­λεῖ γιὰ τὸν Ἕλ­λη­να ἀ­νε­κτί­μη­το θεῖ­ο δῶ­ρο, μὴ ἀν­ταλ­λά­ξι­μο καὶ μὴ δι­α­πραγ­μα­τεύ­σι­μο. Ὁ τό­πος ἐ­τοῦ­τος εἶ­ναι πο­τι­σμέ­νος μὲ πο­τα­μοὺς αἱ­μά­των γιὰ νὰ πα­ρα­μέ­νη ἐ­λεύ­θε­ρος, δι­ό­τι τὸν ἐ­πο­φθαλ­μι­οῦ­σαν, τὸν ἐ­πο­φθαλ­μιοῦν καὶ θὰ τὸν ἐ­πο­φθαλ­μιοῦν λα­οὶ μὲ βαρ­βα­ρι­κὸ ψυ­χι­σμὸ καὶ κα­τα­κτη­τι­κὴ νο­ο­τρο­πί­α. Δὲν εἶ­ναι τυ­χαῖ­ο ὅ­τι ὁ Ἕλ­λη­νας εἶ­ναι ὁ κα­λύ­τε­ρος πο­λε­μι­στὴς τοῦ κό­σμου. Δὲν εἶ­ναι τυ­χαῖ­ο ὅ­τι ὁ­μι­λοῦν ὅ­λοι γιὰ τὴν πο­λε­μι­κὴ ἀ­ρε­τὴ τῶν Ἑλ­λή­νων. Δὲν εἶ­ναι τυ­χαῖ­ο ὅ­τι στὸ σύ­νο­λό τους οἱ πό­λε­μοι τῶν Ἑλ­λή­νων ἦ­ταν ἀ­μυν­τι­κοί, γιὰ νὰ μεί­νη αὐ­τὸς ὁ τό­πος ἐ­λεύ­θε­ρος γιὰ νὰ ζῆ ἐ­λεύ­θε­ρα ὁ λα­ός του!

Ὁ Ἕλ­λη­νας τῆς προ­ϊ­στο­ρί­ας ἀ­ναγ­κά­στη­κε νὰ ὑ­πε­ρα­σπί­ση τὴν οἰ­κο­γέ­νειά του καὶ τὸ ζω­τι­κό του τό­πο. Γιὰ νὰ εἶ­ναι πιὸ ἀ­πο­τε­λε­σμα­τι­κὴ ἡ ἄ­μυ­νά του συ­να­σπί­στη­κε μὲ τὶς ἄλ­λες οἰ­κο­γέ­νει­ες ποὺ ἀ­πο­τε­λοῦ­σαν τὸ Γέ­νος. Πολ­λὰ ὅ­μο­ρα γέ­νη θὰ ἀ­πο­τε­λέ­σουν τὶς πό­λεις, ὁ ὁ­ποῖ­ες στοὺς ἱ­στο­ρι­κοὺς χρό­νους θὰ λει­τουρ­γοῦν ὡς κρά­τη. Τὸ δυ­στύ­χη­μα εἶ­ναι ὅ­τι πο­λε­μοῦ­σαν με­τα­ξύ τους οἱ δι­ά­φο­ρες πό­λεις, κά­τι ποὺ ἀ­πο­τέ­λε­σε τὴν κύ­ρια αἰ­τί­α τῆς πα­ρακ­μῆς τῆς ἀρ­χαί­ας Ἑλ­λά­δος. Ἡ καλ­λι­έρ­γεια τῆς φι­λο­πα­τρί­ας καὶ τῆς φι­λε­λευ­θε­ρί­ας γι­νό­ταν κα­τὰ κύ­ριο λό­γο στὴν οἰ­κο­γέ­νεια. Στὰ Ὁμη­ρι­κὰ ἔ­πη βλέ­που­με νὰ γί­νε­ται ἡ δι­α­παι­δα­γώ­γη­ση σὲ οἰ­κο­γε­νεια­κὸ ἐ­πί­πε­δο, κα­θὼς καὶ στὰ ἔρ­γα τοῦ Ἡ­σι­ό­δου. 

Τὰ τέ­κνα μά­θαι­ναν ἀ­πὸ τοὺς γο­νεῖς, ἀλ­λὰ καὶ τοὺς ἰ­δι­ω­τι­κοὺς οἰ­κο­γε­νεια­κοὺς δα­σκά­λους νὰ ἀ­γα­ποῦν τὴν Πα­τρί­δα πά­νω ἀ­πὸ ὁ­τι­δή­πο­τε ἄλ­λο. Εἶ­ναι γνω­στὴ ρή­ση «μη­τρὸς τε καὶ πα­τρὸς καὶ τῶν ἄλ­λων προ­γό­νων, τι­μι­ώ­τε­ρον ἡ Πα­τρίς».  Ὁ ἡ­ρω­ϊκὸς Ἕ­κτωρ, ἔ­χον­τας ὑ­πέ­ρο­χη οἰ­κο­γε­νεια­κὴ ἀ­να­τρο­φὴ στὰ πα­λά­τια τοῦ Πριά­μου, κα­τα­φρο­νοῦ­σε κά­θε ἀ­παι­σι­ό­δο­ξο χρη­σμὸ γιὰ τὴ σω­τη­ρί­α τῆς ἀ­γα­πη­μέ­νης του Πα­τρί­δος, ἀ­παν­τών­τας: «Εἰς οἰ­ω­νὸς ἄ­ρι­στος, ἀ­μύ­νε­σθε πε­ρὶ πά­τρης». Τὰ παι­διὰ τῆς Σπάρ­της, ἀ­πὸ τὴν ἡ­λι­κί­α τῶν ἑ­πτὰ ἐ­τῶν ἦ­ταν στρα­τευ­μέ­να γιὰ τὴν Πα­τρί­δα καὶ ἤ­ξε­ραν νὰ πε­θαί­νουν, ἂν χρει­α­ζό­ταν γι᾿ αὐ­τήν.

 Ἡ Σπαρ­τι­ά­τισ­σα μάν­να πα­ρέ­δι­δε ἡ ἴ­δια τὴν ἀ­σπί­δα στὸ παι­δὶ της ὅ­ταν ἔ­φευ­γε γιὰ τὴ μά­χη δί­νον­τάς του τὴν ἐν­το­λή: «Ἤ τᾶν, ἢ ἐ­πὶ τᾶς». Τὸ ἴ­διο θὰ κά­νουν αἰ­ῶ­νες με­τὰ οἱ ἡ­ρω­ϊκὲς Σου­λι­ώ­τισ­σες μα­ννά­δες, ὡς γνή­σι­ες ἀ­πό­γο­νοι τῶν Σπαρ­τι­α­τισ­σῶν, ὅ­ταν θὰ φέρ­νουν τὰ παι­διὰ τους νε­κρὰ ἀ­πὸ τὴ μά­χη θὰ ρω­τοῦν: «Τὸ βό­λι ποῦ τὸν βρῆ­κε, στὸ στῆ­θος ἢ στὴν πλά­τη;»,γιὰ νὰ βε­βαι­ω­θοῦν ὅ­τι δὲ λι­πο­τά­χτη­σε. Τὰ παι­διὰ τῶν Ἀ­θη­ναί­ων ἔ­δι­ναν τὸν ὅρ­κο κα­τὰ τὴν ἑ­ορ­τὴ τῶν «Ἀ­πα­του­ρί­ων»: «Οὐ κα­ται­σχυ­νῶ ὅ­πλα τὰ ἱ­ε­ρά», γιὰ νὰ εἶ­ναι ἰ­σό­βιοι ὑ­πε­ρα­σπι­στὲς τῆς Πα­τρί­δος καὶ πρό­μα­χοι τῆς ἐ­λευ­θε­ρί­ας. Τὸ ἴ­διο θὰ συ­νε­χί­σουν οἱ Ἕλ­λη­νες τῆς Ρω­μα­νί­ας, γα­λου­χη­μέ­νοι ἀ­πὸ παι­διὰ μέ­σα στὶς χρι­στι­α­νι­κὲς οἰ­κο­γέ­νει­ες, μὲ τὴν πί­στη στὸ Χρι­στό, θὰ ὑ­πε­ρα­σπί­ζουν, ὄ­χι πιὰ τὴν ἐ­θνι­κὴ πα­τρί­δα, ἀλ­λὰ τὴν ὑ­πε­ρε­θνι­κὴ πα­τρί­δα τῶν ἀ­δελ­φο­ποι­η­μέ­νων ἐν Χρι­στῷ λα­ῶν. Οἱ θρυ­λι­κοὶ ἐ­πι­κοὶ ἀ­γῶ­νες τῶν Ἀ­κρι­τῶν ἔ­μει­ναν στὴ μνή­μη τοῦ Ἔ­θνους ἐ­σα­εὶ ὡς λαμ­πρὰ πα­ρα­δείγ­μα­τα ὑ­πε­ρά­σπι­σης τοῦ ὑ­πέρ­τα­του ἀ­γα­θοῦ τῆς ἐ­λευ­θε­ρί­ας.

Ἡ δι­α­χρο­νι­κὴ ἑλ­λη­νι­κὴ οἰ­κο­γέ­νεια θὰ συ­νε­χί­ση νὰ δί­νη ἀ­γω­νι­στὲς καὶ ἥ­ρω­ες τῆς ἐ­λευ­θε­ρί­ας καὶ στοὺς κα­το­πι­νοὺς δύ­στη­νους χρό­νους τῆς τουρ­κο­κρα­τί­ας, τοὺς ὁ­ποί­ους ὁ π. Βα­σί­λει­ος Γον­τι­κά­κης χα­ρα­κτη­ρί­ζει ὡς «εὐ­λο­γί­α τῆς δο­κι­μα­σί­ας γιὰ τὸ Γέ­νος». Ὁ ρα­γιὰς Ρω­μηὸς πα­τέ­ρας καὶ ἡ  μη­τέ­ρα γιὰ τε­τρα­κό­σια ὁ­λό­κλη­ρα χρό­νια δὲ θὰ πά­ψουν νὰ γε­μί­ζουν τὶς ψυ­χὲς τῶν παι­δι­ῶν τους μὲ τὴν ἀ­γά­πη γιὰ τὴν Πα­τρί­δα καὶ τὴν ἐ­λευ­θε­ρί­α. Οἱ ὑ­πέ­ρο­χοι ἐ­κεῖ­νοι γο­νεῖς θὰ κρα­τή­σουν ἄ­σβε­στη τὴ φλό­γα τῆς ἐ­λευ­θε­ρί­ας στοὺς γό­νους τους. Ἀ­πό­δει­ξη οἱ πάμ­πολ­λες ἐ­ξε­γέρ­σεις καὶ οἱ ἀ­μέ­τρη­τες θυ­σί­ες στὸ βω­μὸ τῆς ἐ­λευ­θε­ρί­ας. Ἀ­κό­μη πιὸ τρα­νὴ ἀ­πό­δει­ξη ἡ ἀ­πο­τί­να­ξη τοῦ ζυ­γοῦ τῆς δου­λεί­ας τὸ 1821.

 Κι ἀ­κό­μη, ἡ ἑλ­λη­νι­κὴ οἰ­κο­γέ­νεια θὰ δώ­ση ἀ­πα­ρά­μιλ­λους ἥ­ρω­ες τῆς ἐ­λευ­θε­ρί­ας καὶ στοὺς πρό­σφα­τους ἀ­γῶ­νες τοῦ Ἔ­θνους, στοὺς Βαλ­κα­νι­κοὺς πο­λέ­μους, στὴ Μι­κρα­σι­α­τι­κὴ ἐκ­στρα­τεί­α, στὸ Ἔπος τοῦ ᾿40, στὴν εἰ­σβο­λὴ στὴν Κύ­προ. Ἀ­ξί­ζει νὰ ἀ­να­φέ­ρου­με ἀ­κό­μη τὶς πρό­σφα­τες θυ­σί­ες τῶν ἡ­ρώ­ων τρι­ῶν ναυ­τι­κῶν μας στὰ Ἴ­μια, Χρι­στο­δούλου Κα­ρα­θα­νά­ση, Πα­να­γι­ώ­τη Βλα­χά­κου, Ἕ­κτο­ρα Γι­α­λο­ψοῦ,τοῦ ἥ­ρω­α ἀ­ε­ρο­πό­ρου Κων/νου Ἠ­λιά­κη καὶ μα­ζὶ ὅ­λων τῶν ἡ­ρω­ϊκῶν ἀ­ε­ρο­πό­ρων μας, οἱ ὁ­ποῖ­οι πέ­φτουν στὴν ἐ­κτέ­λε­ση τοῦ κα­θή­κον­τός τους. Τέ­τοι­α ἡ­ρω­ϊ­κὰ βλα­στά­ρια βγά­ζει ἡ ἑλ­λη­νι­κὴ οἰ­κο­γέ­νεια!

egertitoi

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ομάδα του Κοινού Παρονομαστή δίνει την ευκαιρία στον καθένα να εκφραστεί ελεύθερα χωρίς ύβρεις και προσωπικές αντιπαραθέσεις
Οι απόψεις, θέσεις του συγγραφέα- αρθρογράφου δεν υιοθετούνται απαραίτητα από την συντακτική ομάδα του Κοινού Παρονομαστή
Σχόλια που δεν θα είναι σύμφωνα με το πνεύμα της ομάδος διαχείρισης δεν θα προβάλλονται
Ομάδα Κ.Π