Δεν θέλουμε ένα εθνικιστικό κίνημα όπου οι πολίτες θα αδιαφορούν η θα το παρακολουθούν έντρομοι
Και όταν δεν αδιαφορούν να το χρησιμοποιούν σύμφωνα με τις ανάγκες τους.
Θέλουμε ένα εθνικιστικό κίνημα όπου οι πολίτες θα το θαυμάζουν, θα συμμετέχουν, θα δημιουργούν και θα οραματίζονται ένα καλύτερο ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΥΡΙΟ μαζί μας

Πέμπτη 7 Μαρτίου 2013

Πειρατεία και πειρατές. (Του Δημήτρη Δρούκα)



Ο Κοινός Παρονομαστής δημοσιεύει ένα άρθρο του συν. Δημήτρη Δρούκα που αυτή την στιγμή ταξιδεύει κάπου στην Δυτική Αφρική .
Αύριο θα δημοσιεύσουμε ένα συγκλονιστικό χρονικό και την περιγραφή του από απόπειρα πειρατείας Σομαλών στο Ελληνικό πλοίο αλλά και ένα μοναδικό βίντεο από ρεσάλτο και φωτογραφίες από την κατάληψη του πλοίου και τους οπλισμένους πειρατές με RPG  και Καλάσνικοφ 
Τους προγόνους μου, τους αποκαλούσαν "πειρατές".
Και τους δικούς τους προγόνους, το ίδιο...
"Γενικό εμπόριο"...Διότι αυτή ήταν η ασχολία τους . "Αγόραζαν" τα φορτία των μεγάλων εμπορικών πλοίων, τα μετέφεραν

στα νησιά του Αιγαίου απ' όπου και τα μεταπωλούσαν.
"Έσπαγαν" τον αποκλεισμό των πολιορκημένων λιμανιών για να ξεφορτώσουν τρόφιμα και να φορτώσουν πρόσφυγες και φυγάδες με αντάλλαγμα χρυσάφι..."Ξανά έσπαγαν" τον αποκλεισμό, νύχτα χωρίς καθόλου ορατότητα, για να μεταφέρουν τους φυγάδες στα νησιά και το χρυσάφι στα σπίτια τους...(Τα σπίτια αυτά, υπάρχουν ακόμη και σήμερα, στέκουν-συνήθως- πάνω απ' τις μπούκες των λιμανιών, αγέρωχα και σιωπηλά κρατώντας κάποια μυστικά, που μόνο η θάλασσα γνωρίζει.)
Κάποιοι από τους προγόνους μου-όσοι δεν πέθαναν στους αγώνες για την ελευθερία του γένους- όταν τους έπιαναν οι ανταγωνιστές τους "πειρατές", πέθαιναν στη κρεμάλα ή στις εξορίες της Αυστραλίας ...Κάποιοι-άλλοι- έκαναν συμφωνίες, πλήρωναν τα πρόστιμα για την ζωή τους , έχαναν το πλοίο τους και στη συνέχεια επέστρεφαν, νικημένοι ζωντανοί, στα σπίτια τους ή παρέμεναν στην θάλασσα σαν ναυτικοί του ενός ή του άλλου κουρσάρου...μέχρι να ξαναγίνουν " πειρατές" και καραβοκύρηδες...Ζώντας επικινδύνως...Αυτή ήταν η ασχολία τους και κανείς δεν παραπονέθηκε ποτέ...Όταν γνώρισαν την ναυτική τέχνη, έμαθαν και " πως, η θάλασσα είναι ένα επικίνδυνο μέρος για να ζει κάποιος".


Μια από τις φωτογραφίες που θα δημοσιευθεί αύριο
Ιστορικά, η πειρατεία είναι φαινόμενο τόσο παλιό όσο και οι παράκτιοι πολιτισμοί. Τα περιστατικά πειρατείας αυξάνονται ανάλογα με τον ρυθμό αύξησης των θαλάσσιων μεταφορών των εμπορικών συναλλαγών και της προοπτικής, ενός δυνητικά, μεγάλου κέρδους...
Με την αύξηση του αριθμού και της ταχύτητας των μηχανοκίνητων πλοίων και με την άνοδο του παγκόσμιου βιοτικού επιπέδου (sic), μετά το τέλος του πρώτου Π. πολέμου, την πειρατεία αντικατέστησε το λαθρεμπόριο όπλων, ποτών, τσιγάρων, ναρκωτικών, και το δουλεμπόριο. Η κλασσική μορφή πειρατείας-πλέον- είχε γίνει ασύμφορη και τα πραγματικά περιστατικά της, μειώθηκαν στις θάλασσες όλου του πλανήτη, μηδενίστηκαν δε εντελώς, στη Μεσόγειο την Μαύρη θάλασσα την Βόρεια θάλασσα και στον Ατλαντικό Ωκεανό, (εκτός από τις "μυστηριώδεις" πειρατείες της " κόκας" σε σκάφη αναψυχής την δεκαετία '70- '80 στην περιοχή της Καραϊβικής και στο σύμπλεγμα "τρίγωνο" των -υπό Αγγλική κυριαρχία- Βερμούδων.) 


Στον Ειρηνικό Ωκεανό, με εξαίρεση τις ακτές του Περού και του Παναμά, τα περιστατικά πειρατείας ήσαν ανέκαθεν λίγα (ή παραμένουν άγνωστα) με δεδομένη την χαμηλή πυκνότητα δρομολογίων την ανυπαρξία επικοινωνιών και τα "δύσκολα" νερά των ακτών του Ειρηνικού που χαρακτηρίζονται από μεγάλα μήκη ωκεάνιου κυματισμού και έλλειψη νησιωτικών συμπλεγμάτων ικανών να παράσχουν κάλυψη σε πειρατικές επιχειρήσεις!
Εκεί όμως, όπου η πειρατεία -παρά την σαφή ,μέχρι και πριν δύο δεκαετίες, μείωση των περιστατικών-είναι ενδημική με συνεχείς δυναμικές επανεμφανίσεις, είναι οι ακτές της Δυτικής Αφρικής, η Νότια Ερυθρά θάλασσα και ολόκληρος σχεδόν ο Ινδικός Ωκεανός (με εξαίρεση την Σιγκαπούρη, την Γαλλική-EE- περιοχή ευθύνης της νήσου REUNION(Λεγεώνα των ξένων) και την περιοχή γύρω από την Αμερικανική νήσο/ βάση DIEGO GARSIAS (Αμερ. ειδικές δυνάμεις).
"Οι πειρατές είναι φτωχοί και απελπισμένοι"...


Βασική προϋπόθεση για τις πειρατικές επιχειρήσεις στην θάλασσα είναι η παράκτιες βάσεις ανεφοδιασμού και εξορμήσεως, το διοικητικό κέντρο μέριμνας, στην ενδοχώρα και το σύστημα εφοδιασμού/μεταφορών /επικοινωνιών. Πράγμα που στην σημερινή εποχή, σημαίνει-επίσης- την επίγνωση της όποιας κυβερνήσεως και την ανοχή του ντόπιου πληθυσμού. Με άλλα λόγια ΚΑΝΕΙΣ δεν μπορεί να είναι σήμερα πειρατής, αν δεν το επιτρέπει η κυβέρνηση ( και ο ντόπιος πληθυσμός ) του κράτους που τον υποθάλπει! Διότι πειρατεία σημαίνει Σκάφη...Λιμάνια, πληρώματα, καύσιμα, επικοινωνίες, πληροφορίες, εφόδια, επισκευές, όπλα...κτλ και ΚΥΡΙΩΣ άμεση φυγάδευση προς διάθεση των κλεμμένων φορτίων. Πόσοι από εμάς, λ χ, γνωρίζουμε άτομα που θα μπορούσαν να κυβερνήσουν ένα γρήγορο ψαράδικο σκάφος στο ανοιχτό πέλαγος να πλευρίσουν και να ανέβουν επάνω σε ένα εμπορικό πλοίο ύψους 35-40 μέτρων, εν πλω, με κυματισμό και ταχύτητα 12-14 μιλίων την ώρα; Πόσοι γνωρίζουμε "απλούς ανθρώπους" σαν τους " απελπισμένους από την πείνα πειρατές " που θα μπορούσαν να πλήξουν το δωμάτιο επικοινωνιών ενός πλοίου, με αντιαρματικό από απόσταση τουλάχιστον 200 μέτρων μέσα από ένα κινούμενο και κλυδωνιζόμενο πλοιάριο, με απόλυτη επιτυχία ; Υπάρχουν; Και βέβαια υπάρχουν!
" Αλλά είναι όλοι, ειδικοί στον ανορθόδοξο πόλεμο"... 


Θα περίμενε κάποιος ότι, η αύξηση των στρατιωτικών δορυφορικών συστημάτων επιτήρησης , αλλά και οι αεροναυτικές δυνατότητες των σύγχρονων στόλων, θα επέβαλαν την εξάλειψη της πειρατείας και κάθε άλλου είδους "ασύμμετρης" απειλής σε στεριά και θάλασσα...Συνέβη το αντίθετο! Όπως και με την "τρομοκρατία" έτσι και με την "πειρατεία" παρουσιάστηκε μία περίεργη, αύξηση του "φαινομένου". Ο γράφων δεν είμαι ειδικός σε αμυντικά θέματα και θέματα τρομοκρατίας, άρα δεν μπορώ να εμβαθύνω στα αίτια της παράδοξης αυτής αυξήσεως της πειρατείας (και της τρομοκρατίας). Αποτελεί-εν τούτοις- προσωπική μου παρατήρηση ότι, πρώτον: Η τρομοκρατία και η σύγχρονη πειρατεία φαίνεται να έχουν κοινή καταγωγή (και στόχους;). Δεύτερον: Τα φαινόμενα αυτά των ασύμμετρων απειλών, αυξήθηκαν εκθετικά αμέσως μετά το τέλος του πολέμου στο ΙΡΑΚ...
Υπάρχουν πολλά είδη πειρατείας. Ο καθορισμός της πράξεως αυτής καθ' αυτή είναι θέμα οπτικής και ζήτημα πολιτικής ερμηνείας του Διεθνούς Ναυτικού δικαίου και του Δικαίου της Θάλασσας. Είναι νομικοί χώροι τόσο δαιδαλώδεις και τόσο δυσνόητα χαοτικοί που ακόμα και η αναφορά σε αυτούς ξεφεύγει από τον σκοπό αυτού του ερασιτεχνικού κειμένου. Θα δώσω μόνο ένα παράδειγμα:..
Η επιβίβαση οποιουδήποτε- σε πλοίο που πλέει με ίδιες δυνάμεις σε διεθνή ύδατα-χωρίς την συναίνεση του πλοιάρχου του πλοίου, συνιστά παραβίαση των συνθηκών του ναυτικού και του Διεθνούς δικαίου, θεωρείται de facto εισβολή στην επικράτεια, της χώρας της σημαίας νηολογίου, πράξη πειρατείας και αιτία πολέμου! Άρα... απαγορεύονται οι νηοψίες πλοίων που πλέουν σε διεθνή ύδατα, χωρίς την συναίνεση του πλοιάρχου.


Και όμως, τα πολεμικά πλοία πολλών χωρών διενεργούν νηοψίες σε διεθνή ύδατα, κατά παράβαση αυτού και πολλών άλλων κανόνων, διαπράττοντας-έτσι- εκ των πραγμάτων και τυπικά το αδίκημα της πειρατείας! Αυτά για να μη νομίζουν κάποιοι πως πειρατές είναι, μόνο αυτοί με την καλύπτρα στο μάτι...
...Και μία από τις προεκτάσεις του παραδείγματος τώρα:
Από την στιγμή που ένα πλοίο που φέρει την σημαία και είναι γραμμένο στα νηολόγια μίας χώρας πέφτει θύμα πειρατείας, θεωρείται αυτόματα -σύμφωνα πάντα με το Διεθνές Ναυτικό Δίκαιο- ότι παραβιάστηκε ένοπλα η επικράτειά της...Αυτό θεωρείται πράξη πολέμου που μπορεί να προκαλέσει κήρυξη πολέμου προς την χώρα όπου διακριβωμένα υπήρξε το ορμητήριο των πειρατών. Αυτό με την σειρά του μπορεί να προκαλέσει την διατάραξη των διπλωματικών σχέσεων και-μεταξύ άλλων κυρώσεων- την μαζική απέλαση ΟΛΩΝ των μεταναστών με προέλευση εθνικότητα και ιθαγένεια από την χώρα αυτή...(!!!) 


Τώρα, με μοχλό πίεσης το θέμα της απέλασης:
...Και μόνο με τα καταγεγραμμένα περιστατικά πειρατείας -σε Ελληνικά ή Ελληνόκτητα πλοία- με ορμητήρια από χώρες όπως η Νιγηρία η Ερυθραία η Σομαλία η Υεμένη κτλ...Θα μπορούσε μία Ελληνική Εθνική κυβέρνηση να ασκήσει τεράστιες πιέσεις για στήριξη σε σειρά εμπορικών, επιχειρηματικών, οικονομικών θεμάτων και διεθνών ζητημάτων ή να πάρει την θετική ψήφο αυτών των χωρών, σε θέματα όπως της υφαλοκρηπίδας των ΑΟΖ...Ή του Σκοπιανού ζητήματος...
Αλλά αυτά γίνονται από Εθνικά κράτη με κυβέρνηση και αντιπολίτευση από μορφωμένους και τίμιους πολιτικούς άνδρες, με διεθνή εμπειρία και διπλωματικές γνώσεις... Γίνονται από κράτη με ηθική υπόσταση στην Προεδρία τους με ισχυρό κοινοβούλιο που ελέγχει ένοπλες δυνάμεις ασφαλείας, Εθνικά προσανατολισμένες...
Δεν γίνονται από μπάσταρδα κωλόπαιδα και μονόφθαλμα χαζά κολεγιόπαιδα ούτε από τις "κληρονομικώ δικαιώματι" πολιτικές σαλαμάστρες, με τους χαχόλους ψηφοφόρους ούτε-βέβαια- γίνονται από αγράμματα κλεφτρόνια και στρατιωτικούς με μπέϊμπυ λίνο που πίνουν χούφτες τα αγχολυτικά σε περιόδους αμυντικών -δήθεν- κρίσεων.
Με λίγα λόγια η πειρατεία-απ' όπου και όπως κι αν προέρχεται- πολεμάται από τα οργανωμένα κράτη με διπλωματία...









1 σχόλιο:

Η ομάδα του Κοινού Παρονομαστή δίνει την ευκαιρία στον καθένα να εκφραστεί ελεύθερα χωρίς ύβρεις και προσωπικές αντιπαραθέσεις
Οι απόψεις, θέσεις του συγγραφέα- αρθρογράφου δεν υιοθετούνται απαραίτητα από την συντακτική ομάδα του Κοινού Παρονομαστή
Σχόλια που δεν θα είναι σύμφωνα με το πνεύμα της ομάδος διαχείρισης δεν θα προβάλλονται
Ομάδα Κ.Π