Δεν θέλουμε ένα εθνικιστικό κίνημα όπου οι πολίτες θα αδιαφορούν η θα το παρακολουθούν έντρομοι
Και όταν δεν αδιαφορούν να το χρησιμοποιούν σύμφωνα με τις ανάγκες τους.
Θέλουμε ένα εθνικιστικό κίνημα όπου οι πολίτες θα το θαυμάζουν, θα συμμετέχουν, θα δημιουργούν και θα οραματίζονται ένα καλύτερο ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΥΡΙΟ μαζί μας

Δευτέρα 12 Μαΐου 2014

Η Ελληνική γλώσσα αντιστέκεται στους Εφιάλτες της μεταπολίτευσης..


 ταν ρνεσαι τν γλσσα σου                           θ π πς ρνεσαι τν ψυχή σου
 κα τν Πατρίδα σου!
Κα τ ζητήματα τς θνικς ξιοπρεπείας
εναι σν τ ζητήματα τς δημοσίας θικς!»
Κωστής Παλαμάς

Τις εποχές αυτές όμως που η πατρίδα μας βάλλεται και βασανίζεται από τους απάτριδες και τους νεοταξικούς εχθρούς της, εσωτερικούς και εξωτερικούς, παντού σε όλον τον κόσμο «φυτρώνουν» σαν εκείνα τα αγριόχορτα που αντιστέκονται στα πιο δύσκολα που τους βάζει η φύση κι ο καιρός, ξεπετάγονται θα έλεγα ως δια μαγείας ομάδες ανθρώπων που έχοντας πραγματικές εσωτερικές ανησυχίες και βλέποντας την φτώχεια και την ανυπαρξία του πνεύματος στον «πολιτισμένο» κόσμο, που στρέφονται σε ότι ελληνικό. Στην ελληνική γλώσσα αλλά και στους Έλληνες κλασικούς. Βλέπετε όσα χρόνια και να περάσουν θα παραμείνουν και τα δύο στο πιο ψηλό επίπεδο. Επίπεδο που κάνει τους μεγάλους μεγαλύτερους, γιατί αναγνωρίζουν το ανυπέρβλητο και τους μικρούς μικρότερους καθώς διακατέχονται από συμπλέγματα κατωτερότητας και δεν μπορούν ούτε να αποδεχθούν το άριστο αλλά ούτε και να διδαχθούν από αυτό. 


Στην πρώτη  περίπτωση αναφέρεται το δημοσίευμα με τίτλο «Μαθήματα Ελληνικών στην Κόστα Ρίκα». Αντίστοιχες περιπτώσεις έχουμε σε όλον τον κόσμο. Όπως την περίπτωση του  Νιγηριανού οδοντιάτρου Sam Chekwas, λάτρη της ελληνικής γραμματείας, που άνοιξε ελληνικό βιβλιοπωλείο (εδώ)  με στόχο να διαφυλάξει την ελληνική γλώσσα, να μυήσει σ΄αυτή και την λογοτεχνία της και τους Αμερικανούς. Όπως την περίπτωση του Καταλανού (εδώ) που δημοσιεύει τις ειδήσεις στην Αρχαία Ελληνική Γλώσσα αλλά και τμήματα ελληνικών σπουδών στα βάθη της Αφρικής, στο Κιότο της Ιαπωνίας ή στο Ερεβάν!


Ενώ στην δεύτερη  περίπτωση, στα ανθρωπάκια, αυτών των μικρών, αναφέρεται το δημοσίευμα με τίτλο «Πατρίδα μας είναι η γλώσσα» και κάνει αναφορά στους πολιτικούς που έχουν προσπαθήσει τα τελευταία 40 χρόνια να καταστρέψουν την γλώσσα μας αλλά και να την εξαφανίσουν ακόμα.

Παναγιώτα Σαϊτη  


Δεν είναι τυχαίο ότι η Καινή Διαθήκη γράφτηκε στα ελληνικά. Την εποχή της εκκίνησης της διάδοσης των διδαχών του Κυρίου η υπερδύναμη που αποφάσιζε τη μοίρα του πλανήτη ήταν η Ρώμη, αλλά οι Ευαγγελιστές δεν προτίμησαν τα λατινικά. Ο Θεός, για να περάσει τον Λόγο Του στην ανθρωπότητα, διάλεξε την ελληνική ως πιο τέλειο, πιο ακριβές, πιο αρμονικό, πιο συμβατό εργαλείο επικοινωνίας. Ηλίου φαεινότερο ότι στο Γένος μας έχει ανατεθεί η ιερή αποστολή της υπεράσπισης της ελληνικής γλώσσας. 

Κι όμως, αυτό δείχνουμε να το λησμονούμε, να το υποτιμούμε, να το παραβιάζουμε διά πράξεων και παραλείψεων. Βουλευτές, εντός του ναού της Δημοκρατίας μας, αναμασούν «ελληνικούρες» μη δυνάμενες να περιγραφούν και να γίνουν ανεκτές από εγγράμματους πολίτες. Υπουργοί «Παιδείας» αναλαμβάνουν τη μέριμνα για την κρατικά παρεχόμενη εκπαίδευσης και λένε βαρβαρισμούς όπως το περίφημο «επί δικαίοις και αδίκοις», που εκτόξευσε σε παρελθούσα σύνθεση της Βουλής η Αννα Διαμαντοπούλου. Για να μην αναφερθεί κάποιος σε περιπτώσεις πρωθυπουργών, όπως ο κ. Σημίτης και ο κ. Παπανδρέου, που σχεδόν μας έκαναν να λησμονήσουμε τη μητρική γλώσσα μας...  

Η τηλεόραση, το ραδιόφωνο, οι εφημερίδες και το διαδίκτυο ταλαιπωρούνται από αστοιχείωτους επαγγελματίες (οίτινες αυτοαποκαλούνται «δημοσιογράφοι») που δεν γνωρίζουν στοιχειώδεις κανόνες σύνταξης μιας εύληπτης πρότασης και αγνοούν επιδεικτικά την ορθογραφία. Η γενιά των 700 ευρώ τώρα έγινε η γενιά των 500 ευρώ και των 500 λέξεων, που τις αναμασά αμήχανη - μαζί με πάμπολλες αγγλικές φράσεις, οι οποίες εισχώρησαν στο καθημερινό λεξιλόγιο λόγω της μόδας του «λαιφστάιλ» και της συνήθειας της χρήσης του διαδικτύου.  
Ενώ διαθέτουμε μια κληρονομιά αμύθητου εκφραστικού πλούτου, εμείς την έχουμε αποποιηθεί και επιλέγουμε να σερνόμαστε στους βάλτους της λεξιπενίας. Φυσικά, γι' αυτό δεν ευθύνεται ο λαός, αλλά η πολιτική τάξη που τον κατευθύνει και τον παραδειγματίζει. Δεν πρέπει να λησμονούμε τη (διά νόμων) μεταβολή της γλώσσας μας επί τα χείρω. Η καθαρεύουσα καταργήθηκε με νομοσχέδιο. Το ίδιο και το πολυτονικό σύστημα. Οι πολιτικοί μας επέλεξαν να μειώσουμε την ισχύ του γλωσσικού οπλοστασίου μας και να ισοπεδώσουν οτιδήποτε έμενε όρθιο στο εθνικό οικοδόμημα.  

Όλα όσα ακολούθησαν ήταν αναπόφευκτες συνέπειες αυτών των αποφάσεων. Η νοοτροπία της ήσσονος προσπαθείας, η ροπή στην... καπατσοσύνη και στον εύκολο πλουτισμό, η περιφρόνηση του τομέα των κλασικών σπουδών και η χλεύη προς την ορθόδοξη παράδοσή μας και τον αρχαίο κόσμο είναι τα τέκνα της μητέρας όλων των εγκλημάτων: του... απεμπλουτισμού της ουράνιας γλώσσας μας.  

Ανάταξη οικονομική δίχως ανάσταση πνευματική δεν δύναται να υπάρξει. Γι' αυτό πρέπει να επανεξεταστεί άμεσα το γλωσσικό ζήτημα.


τῆς Ν. Μορελεόν*

Ἡ Μεξικάνα φίλη μας καὶ ἐπίτιμο μέλος τοῦ ΟΔΕΓ (οργανισμός για την διάδοση της Ελληνικής Γλώσσας), Καθηγήτρια Ναταλία Μορελεόν, στὸ πλαίσιο τοῦ Ἀκαδημαϊκοῦ Προγράμματος Σεμιναρίων ποὺ χρηματοδοτεῖ τὸ Ἵδρυμα Ὠνάση στὴν Λατινικὴ Ἀμερική, παραδίδει ἐντατικὰ μαθήματα τῆς Νέας Ἑλληνικῆς Γλώσσας στὴν Σχολὴ Γραμμάτων τοῦ Πανεπιστημίου τῆς Κόστα Ρίκα.

Ἡ κα Μορελεὸν αἰσθάνθηκε μεγάλη ἔκπληξη καὶ χαρὰ, ὅταν διαπίστωσε ὅτι ἀρκετοὶ φοιτητές, περίπου 35, εἶχαν δηλώσει συμμετοχὴ στὴν παρακολούθηση τοῦ προγράμματος ἐκμάθησης τῆς Ἑλληνικῆς Γλώσσας. Οἱ φοιτητὲς προέρχονται κυρίως ἀπὸ τὸ τμῆμα τῶν Κλασικῶν Σπουδῶν καὶ τῆς Φιλοσοφίας ἀλλὰ κι ἀπὸ ἄλλα τμήματα, ὅπως τῆς Ἱστορίας, ἐνῶ κάποιοι εἶναι γνῶστες ἀγγλικῶν καὶ γαλλικῶν. Τὸ κοινὸ χαρακτηριστικὸ ποὺ τοὺς ἑνώνει εἶναι ἡ ἀγάπη τους γιὰ τὴν Ἑλληνικὴ Γλῶσσα καὶ τὸν Ἑλληνικὸ Πολιτισμό.

Ἤδη ἔχει προγραμματιστεῖ μία ὁμιλία πρὸς τιμὴν τοῦ Καβάφη, τὸν ὁποῖο ὅλοι γνωρίζουν καὶ ἐκδηλώνουν ἔντονο ἐνδιαφέρον νὰ μάθουν μερικὰ ποιήματά του. Ἐπίσης, τὸ Κλασικὸ Τμῆμα προγραμματίζει μία ἔκθεση μὲ Ἑλληνικὰ ἀνάγλυφα σὲ γύψο, χάρη στὴν ἀξιέπαινη προσπάθεια ποὺ κατέβαλαν καθηγητὲς καὶ φοιτητές, ὥστε νὰ παρουσιάσουν ἕνα ἄρτιο ἀποτέλεσμα ἀπὸ τὰ δείγματα αὐτῆς τῆς τέχνης.


* Ἡ Ναταλία Μορελεὸν εἶναι Καθηγήτρια στὸ Ἐθνικὸ Αὐτόνομο Πανεπιστήμιο τοῦ Μεξικοῦ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ομάδα του Κοινού Παρονομαστή δίνει την ευκαιρία στον καθένα να εκφραστεί ελεύθερα χωρίς ύβρεις και προσωπικές αντιπαραθέσεις
Οι απόψεις, θέσεις του συγγραφέα- αρθρογράφου δεν υιοθετούνται απαραίτητα από την συντακτική ομάδα του Κοινού Παρονομαστή
Σχόλια που δεν θα είναι σύμφωνα με το πνεύμα της ομάδος διαχείρισης δεν θα προβάλλονται
Ομάδα Κ.Π